Nevěnoval jsem dostatečnou pozornost řízení vozidla a naboural jsem vpředu jedoucí vozidlo. Už jsme nějakou chvíli pomalu popojížděli v koloně a já si hrál s knoflíky na palubní desce. Najednou se starší tmavě modrý VW Transporter přede mnou „přiblížil“ a já do něj, jak se mi zdálo, docela jemně ťukl. Hned z něj vyskákali nějací chlapi, já jsem samozřejmě vyskočil také a obhlíželi jsme následky nehody.
Hlasitě jsem se nejdříve omluvil, zeptal se, jestli se nikomu nic nestalo… Naštěstí, nikomu se nic nestalo. Na první pohled byl na VW Transporteru byl škráblý a ohnutý nárazník, já měl rozbitý pravý xenon, zmuchlaný blatník, kapotu a od tažného zařízení díru v chladiči.
Dost mě to naštvalo, spěchal jsem na nějaké jednání, nechtěl jsem se v obleku plazit po zemi a zkoumat rozsah poškození. Nejvíce mě naštvalo, že rozzlobený jsem mohl být jen sám na sebe. *dash*
Dopravní nehoda – nahlášení
Zdroj: www.hradek.eu
Řidič VW Transportéru byl solídní chlapík, nevynadal mi, ani mě nechtěl bít. Navrhl, že se „nějak“ dohodneme, což jsem zdvořile odmítl a řekl jsem, že zavolám Policii ČR.
Vytočil jsem 158, abych nahlásil: „Dobrý den, stala se dopravní nehoda, nikdo není zraněný, došlo jen k poškození vozidel, kdy můžete prosím přijet?„. Službu konající se znovu ujistil, že není nikdo zraněn a oznámil mi, že nepřijedou. Jenže já na jejich příjezdu trval. Byl jsem poučen, že k nehodě přijedou, jen pokud došlo ke zranění, či usmrcení osob nebo škodě nad 100 000 Kč, jinak budu hradit výjezd. Zeptal jsem se, jakým způsobem už odhadl výši škody? Po chvilce ticha se ozval dotaz na typ vozidla a jeho rok výroby. Když jsem odpověděl, dozvěděl jsem se, že přijede hlídka a že máme vozidla postavit na chodník.
Chlapi koukali divně, když jsem vystoupil z auta a já si uvědomil, že asi bylo všechno slyšet přes reproduktory auta.
Supové číslo jedna – „hlídka“ značkového servisu
Do pěti minut na chodník za námi přijelo osobní vozidlo, vyskočil dost akční pán a představil se jako technik značkového servisu. Obhlédl si vozidlo a prohlásil, že zajistí odtažení a opravu.
Jak jdou věci podezřele dobře, rozbliká se mi oranžové varovné světélko… Zeptal jsem se pána na náhradní vozidlo a on mi sdělil „Náhradní vozidlo dostanete pouze pokud to není Vámi zaviněná dopravní nehoda„.
Vytočil jsem se a řekl mu, že se má starat o své záležitosti a nehrát si na soudce. Jestli chtějí opravovat mé auto, tak ať mi zajistí nejen odtah a opravu, ale i náhradní vozidlo a nezkouší mě nechat na chodníku. Mezitím už přijela hlídka Policie ČR, bez komentáře nechali můj hlasitý výstup se servisním technikem. S technikem se pozdravili, prý už se vidí po několikáté ten den…. a nám, řidičům udělali test na přítomnost alkoholu v dechu. S negativním výsledkem.
Pan servisní technik se vrátil s tím, že se domlouval s vedoucím a prý skutečně nemohu dostat náhradní vozidlo, ale že moje vozidlo odtáhnou a protože mám havarijní pojistku, rádi opraví… Tak jsem mu oznámil, že jistě najdu někoho, kdo si mě za cenu té opravy bude „hýčkat„….
Hlídka policie nás vyzvala, že máme počkat na dopraváky, kteří s námi sepíší protokol a odjela.
Supové číslo dva – spolupracovníci pojišťovny
Označit mladíky, kteří se u nehody objevili, za supy, by bylo nespravedlivé. Ve skutečnosti to byli jediní, kteří mi aktivně pomohli. Představili se jako spolupracovníci Kooperativa pojišťovny a poté, co jsem jim potvrdil, že mám havarijní pojistku, začali obvolávat smluvní servisy. Byl pátek večer po 18,00 hodině, ale povedlo se jim sehnat ochotný značkový servis Autovars. Nemám vozidlo značky Opel a tak jsem se ptal, jestli si poradí s opravou jiné značky. Prý bez problémů.
Pak šlo všechno jak po drátkách. Přijela dopravní hlídka, sepsala protokol a napálila mi tučnou pokutu. Pak přijel odtahový vůz, naložil vozidlo a oba nás odvezl do servisu, kde na mě čekalo náhradní vozidlo.
Náhradní vozidlo
Zdroj: www.automobilesreview.com
Dostal jsem takové malé vozítko – Opel Corsa. Prý na 5 dnů a zdarma.
Odmítl jsem podepsat plnou moc pro pojišťovnu, ale podepsal jsem zakázku pro servis. Nějak jsem nechtěl vzdát kontrolu nad tím, co se bude dále dít.
Když jsem si sedl do vozidla před servisem, uvědomil jsem si, že slovo „zdarma“ se nikde na té smlouvě, co jsem podepsal, nevyskytuje.
Vrátil jsem se zpět a požádal jsem, aby toto slovo bylo někde v té smlouvě o zapůjčení vozidla uvedeno. Po chvilce telefonování s nadřízenými to přejímací technik doplnil.
Jinak s opravou vozidla celkově spokojenost. Vozidlo jsem nemusel mít 5 dnů v kuse, ale jen tehdy, kdy jsem ho potřeboval. A protože náhradní díly nebyly po celé ČR a musely být objednány u výrobce, což zabralo nějaký čas a já střídal zdarma podle potřeby náhradní vozidla.
Ta oprava mimochodem vyšla na nějakých 150 tisíc Kč. Kromě správního poplatku za výměnu registrační značky, která prý není součástí vozidla, pojišťovna proplatila všechno (ehm, mimo spoluúčasti).
Záhady?
- Jak je možné, že technik značkového servisu byl u nehody pomáhat dříve než hlídka Policie ČR?
- Doklady o pojištění chtěli vidět až „dopraváci“ při sepisování protokolu a přece se u nehody vyskytli spolupracovníci Kooperativa pojišťovny.